• Contacte
  • Intranet
  • Identifica't
  • Sala de Premsa

La Creu Roja llança la campanya ‘Nosaltres, dones’ per fer front a la violència de gènere. - Creu Roja Catalunya

Aplicacions anidades

Publicador de continguts

de
2022
23 de novembre La Creu Roja llança la campanya ‘Nosaltres, dones’ per fer front a la violència de gènere.
  • En el marc d’aquesta iniciativa es promou una exposició interactiva amb testimonis de Catalunya, Moçambic, Mèxic, Ucraïna i l'Afganistan, que evidencien el caràcter universal de la violència de gènere.

• “Nosaltres, dones” es duu a terme amb la col·laboració de l'Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament i la participació de l'Associació de Dones Ca l’Aurèlia i l’entitat El Parlante.

Coincidint amb la celebració del 25N, la Creu Roja llança la campanya ‘Nosaltres, dones”, una iniciativa que neix en el marc d'un projecte de cooperació internacional que l’organització desenvolupa a Moçambic, a la regió d'Inhambane, per contribuir a la reducció de la violència de  gènere mitjançant l'empoderament socioeconòmic de les dones supervivents de violència, la promoció de la igualtat i l'enfortiment de l'estructura institucional.

Amb aquest objectiu, es promou la formació i sensibilització de la població local en matèria de drets de les dones amb la finalitat de prevenir i denunciar situacions de violència de gènere, acostar l'estructura institucional existent a les dones en situació de violència basada en gènere i enfortir les capacitats dels responsables dels serveis de prevenció i atenció.

A Catalunya, la campanya s’adreça principalment a la població jove i pretén sensibilitzar i despertar consciència sobre la identificació, prevenció i resposta a la violència de gènere per contribuir a transformar les normes socials negatives que incideixen en aquesta problemàtica.

Amb aquest objectiu, compta amb diversos materials pedagògics i amb una exposició  interactiva en la qual convergeixen testimonis de Moçambic, Catalunya, Mèxic, Ucraïna i l'Afganistan, adreçats a instituts i centres d’educació secundària, que evidencien el caràcter universal de la violència de gènere.

L'exposició es podrà visitar el 25N a la seu central de la Creu Roja a Catalunya (C. Joan d’Àustria, 120) i posteriorment s’exhibirà a  diferents punts del territori català.

La campanya es duu a terme amb la col·laboració de l'Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament i la participació de l'Associació de Dones Ca l’Aurèlia i l’entitat El Parlante.

Contacte:
Cooperació Internacional, Drets Humans i Medi Ambient