La Creu Roja i Nestlé s'uneixen per promoure l'alimentació saludable entre infants i joves - Creu Roja Catalunya
Aplicacions anidades
Publicador de continguts
• La Companyia d'alimentació col·labora en projectes propis de l'entitat humanitària com ara la iniciativa socioeducativa “Promoció de l'Èxit Escolar”, les beques menjador i l'atenció urgent de necessitats bàsiques a través de les “targetes moneder” per comprar aliments als supermercats
• Per explicar aquesta col·laboració entre les dues entitats, s'ha elaborat una campanya de comunicació digital anomenada Nutri-Chefs!, que mostra tallers d'alimentació saludable per ensenyar a nens, nenes i joves com elaborar plats rics i equilibrats seguint el mètode Nutriplato
Un any més, Nestlé ha decidit col·laborar amb la Creu Roja amb l'objectiu de continuar promovent l'alimentació saludable i sostenible entre nenes, nens i adolescents. D'aquesta manera, la companyia d'alimentació dona suport a tot un seguit de projectes propis de l'entitat relacionats amb l'alimentació adreçada a famílies, joves i infància.
“Nestlé té un propòsit molt clar: millorar la qualitat de vida de les persones mitjançant l'alimentació, avui i en el futur. La infància i la joventut són els moments en què s'estableixen les bases de l'alimentació, alhora que és el col·lectiu més vulnerable de la població. Per això, promoure una alimentació saludable entre els més petits a través de les diferents iniciatives que impulsa la Creu Roja a Catalunya continua sent una prioritat per a la companyia. Un cop més, volem agrair a aquesta entitat la gran tasca que fa per potenciar una alimentació saludable entre la població en risc d'exclusió social”, ha destacat Jordi Llach, director general de Nestlé Espanya.
D'aquesta manera, Nestlé ha començat a col·laborar aquest any amb el projecte socioeducatiu “Promoció de l'Èxit Escolar” de la Creu Roja, una iniciativa que ajuda la infància en situació de vulnerabilitat a fer les tasques escolars en centres propis de l'entitat mentre berenen. A més a més, en aquests centres, els més petits participen en tallers per fomentar hàbits de vida saludables.
Nestlé també col·labora amb la Creu Roja en les beques menjador que distribueix entre els més petits en situació de vulnerabilitat, així com en l'atenció urgent a necessitats bàsiques de les famílies impulsant les “targetes moneder” per facilitar la compra d'aliments a supermercats.
A través d'aquestes iniciatives de promoció d'una bona alimentació infantil, el 2023 la Creu Roja va distribuir a Catalunya 39.125 targetes per a la compra d'alimentació entre 12.400 unitats familiars, i va atorgar 2.195 beques menjador per a estudiants de Primària i Secundària. D'altra banda, 1.614 nens i joves van participar l'any passat en el programa “Promoció de l'Èxit Escolar”, que a més d'ajudar-los a potenciar les seves competències acadèmiques, els apropa hàbits per millorar la salut, també a l'àmbit alimentari.
Josep Quitet, president de la Creu Roja a Catalunya, ha destacat que: “Quan les persones coneixen els beneficis d'una alimentació saludable i aprenen a cuinar de manera saludable, és més probable que adoptin aquests hàbits en el seu dia a dia. Per això, vull agrair a Nestlé, a tot el voluntariat i a les dietistes-nutricionistes que han dedicat el seu temps i esforç a possibilitar la realització de tallers divertits, dinàmics sobre alimentació saludable per a nens, nenes i joves.”
Campanya Nutri-Chefs!
Amb la finalitat de donar a conèixer aquesta col·laboració, la Creu Roja i Nestlé llancen la campanya Nutri-Chefs! per promoure hàbits alimentaris saludables entre la població més jove. En el marc d'aquesta iniciativa, s'han organitzat una sèrie de tallers en què han participat joves, nenes i nens que formen part de projectes de la Creu Roja, així com voluntariat i nutricionistes de la institució humanitària i empleats voluntaris de Nestlé.
A través d'aquests tallers, els assistents han pogut conèixer de primera mà el mètode Nutriplato, tot preparant plats rics i saludables seguint aquesta pauta. Nutriplato és una iniciativa d'educació nutricional impulsada per Nestlé i l'Hospital Sant Joan de Déu, dissenyada per a nens entre 3 i 12 anys, amb la missió de millorar els seus hàbits alimentaris.
Es tracta d'un plat de mida real que, amb colors i imatges divertides, marca les proporcions adequades dels grups d'aliments que haurien de ser presents en els dos àpats principals del dia: el dinar i el sopar. Qualsevol família amb fills menors d'aquestes edats es pot apuntar al programa gratuïtament a través de l'enllaç:
https://www.nutriplatonestle.es/consigue-tu-nutriplato.
Aquestes activitats han quedat enregistrades en una sèrie de càpsules divertides que es difondran a Facebook, Instagram i Tik Tok perquè tant la població infantil i juvenil com les seves famílies aprenguin a crear plats saludables, i a planificar i fer una compra d'aliments adequada.
La campanya Nutri-Chefs! ha apostat pel format de tallers, ja que els hàbits alimentaris milloren amb formació nutricional. Així ho demostra l'estudi "Impacte d'intervencions per millorar les pautes d'alimentació en famílies receptores d'ajuts alimentaris", elaborat recentment per la Creu Roja i la Universitat Internacional de Catalunya entre més d'un miler de participants.
Aquest estudi determina que formar és l'estratègia més efectiva per promoure hàbits alimentaris saludables i destaca la realització de tallers nutricionals com la intervenció amb més impacte.
Més de 60 anys de col·laboració
La campanya s’emmarca en l’aliança de col·laboració que des de fa més de 60 anys duen a terme les dues organitzacions. Nestlé ha demostrat així el seu compromís social amb la intervenció de la Creu Roja, que han permès finançar projectes vitals que beneficien comunitats vulnerables en àrees com l'educació, l'alimentació i el suport a famílies en situació de vulnerabilitat extrema.
A més, han treballat conjuntament en campanyes de sensibilització i promoció en xarxes socials per conscienciar sobre temes importants i mobilitzar la societat cap a un canvi positiu.