• Contacte
  • Intranet
  • Identifica't
  • Sala de Premsa

La Creu Roja, el Sitges 56-Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya i Filmax s’uneixen per recaptar fons a favor de la infància en situació de vulnerabilitat - Creu Roja Catalunya

Aplicacions anidades

Publicador de continguts

de
2023
14 de setembre La Creu Roja, el Sitges 56-Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya i Filmax s’uneixen per recaptar fons a favor de la infància en situació de vulnerabilitat
  • La Creu Roja organitza La Première, un esdeveniment cinematogràfic i solidari que consisteix en la presentació d’una estrena destacada del Festival per donar suport als seus projectes humanitaris.

• Els diners recaptats es destinaran íntegrament a la campanya ‘La joguina educativa’ de Creu Roja Joventut per aconseguir jocs i joguines noves, no sexistes i no bèl·liques per a la infància.

• Enguany, amb La Première, es pretén recaptar més de 20.000 euros a través de les entrades, la col·laboració d’empreses patrocinadores i la Fila 0.

La Creu Roja, en aliança amb Sitges 56 - Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya i Filmax, productora i distribuïdora de cinema, organitza dijous 12 d’octubre la segona edició de La Première, un esdeveniment cinematogràfic i solidari que consisteix en la presentació d’una estrena destacada del Festival per recaptar fons a favor dels projectes de la institució humanitària.

Enguany, la pel·lícula vinculada a l’esdeveniment és LA ERMITA, la nova producció de Filmax juntament amb Bixagu Entertainment dirigida per Carlota Pereda, que es presentarà dins de la Secció Oficial Sessió Especial del Festival.

L’objectiu de la iniciativa és recaptar fons que es destinaran íntegrament a la campanya ‘La joguina educativa’ de Creu Roja Joventut, que pretén aconseguir jocs i joguines noves, no sexistes i no bèl·liques per a infants atesos per l’organització. La finalitat és aconseguir un mínim de 20.000 euros destinats íntegrament a l’adquisició de joguines.

L'equip de LA ERMITA, entre els quals hi haurà la directora Carlota Pereda i l'actriu Belén Rueda, ha confirmat l'assistència a l'acte, que consistirà en un sopar amenitzat amb diverses actuacions i que coincidirà amb la presentació de la pel·lícula al Festival i la celebració del 70è aniversari de Filmax. Entre altres personalitats que assistiran a La Première de la Creu Roja hi haurà persones del món del cinema, com Mónica Garcia Massagué (directora del Sitges 56-Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya), de l’art, de la cultura, de la política del municipi, com ara l’alcaldessa de Sitges Aurora Carbonell, així com el president de la Creu Roja a Catalunya, Josep Quitet.

En aquesta edició es pretén assolir un mínim de 20.000 euros a través de les entrades a l’esdeveniment, la col·laboració d’empreses patrocinadores i la Fila 0. Per a més informació sobre La Première, compra d’entrades o aportacions a la campanya s’ha d’accedir a la lànding: https://cercadeti.cruzroja.es/LaPremiere

L’any passat, amb la primera edició de La Première, es van aconseguir recaptar 10.000 euros que es van destinar a projectes locals a favor del col·lectiu LGTBIQ+, mitjançant suport i seguiment psicològic, i a altres programes de salut i de sensibilització de Creu Roja Joventut sobre sexualitats, consum de drogues, feminisme i alimentació.

Joguines per a 30.000 infants

L’última edició de la campanya “La joguina educativa” de Creu Roja Joventut va recollir i va distribuir 64.865 joguines noves, no bèl·liques, no sexistes, sostenibles i cooperatives entre prop de 30.000 infants de famílies en risc de vulnerabilitat a Catalunya.
A la comarca del Garraf, la campanya de recollida de joguines es va dur a terme a les poblacions de Sitges, Sant Pere de Ribes i Olivella on es van distribuir 3.000 joguines  per atendre un milers d’infants.

La campanya, que enguany arriba a la 31a edició, té un doble objectiu: sensibilitzar sobre el valor educatiu del joc i garantir el dret al joc dels infants.

Sobre LA ERMITA

LA ERMITA, produïda per Laura Fernández Brites y Carlos Fernández per a Filmax, en coproducció amb Iñaki Gómez i Pablo Echart per a BIXAGU ENTERTAINMENT, és un drama sobrenatural en el qual la particular mirada de la seva directora aconsegueix transcendir el cinema de gènere explorant temes com l'amor maternofilial, la mort, els fantasmes o la reconciliació amb nosaltres mateixos i amb els que ens envolten.

Coescrita per la pròpia directora juntament amb l'Albert Bertran Bas i Carmelo Viera, LA ERMITA està protagonitzada per Belén Rueda (Premi Goya a millor actriu revelació per Mar adentro i nominada a la millor interpretació femenina protagonista per El orfanato i Los ojos de Julia) que torna al cinema de gènere posant-se a la pell d'una falsa mèdium turmentada pel seu passat, i Maia Zaitegi, que debuta en la interpretació amb només vuit anys. Completen el repartiment Josean Bengoetxea (Loreak, El inocente), Loreto Mauleón (Los renglones torcidos de Dios, Patria), Jon Olivares (Patria), Elena Irureta (Flores de otro mundo, Los favoritos de Midas) i Nagore Aranburu (Competencia oficial, Ane). El proper 17 de novembre arribarà als cinemes d'Espanya de la mà de Filmax.

Sobre FILMAX

Amb seu a Barcelona i 70 anys de trajectòria, Filmax és una de les principals empreses audiovisuals espanyoles que reuneix totes les àrees del procés fílmic: des del desenvolupament de la idea fins l'exhibició, passant per la producció, distribució i vendes internacionals.

Des de la seva fundació com a Grup Filmax per Julio Fernández, el 1987, la companyia ha produït més de 100 pel·lícules de ficció i animació, a més de sèries, moltes de les quals premiades i projectades internacionalment.

Sobre la Creu Roja

La Creu Roja representa el major moviment humanitari, ciutadà i independent del món. Fa 157 anys que col·labora amb entitats públiques i privades perquè la humanitat i la dignitat arribi a totes les persones en qualsevol lloc i en tot moment i circumstàncies.

A l'estat, la Creu Roja compta amb més de 250.000 persones voluntàries i més de 1.250 punts d'atenció a tot el territori, que permeten d’atendre anualment gairebé 5 milions de persones a tot el país. Tot això amb el suport de prop d’1,4 milions de socis, empreses i aliats en tots els sectors de la societat.

La Creu Roja Espanyola pertany al Moviment Internacional de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja present en 192 països. Actuant sempre sota els seus set Principis Fonamentals: Humanitat, Imparcialitat, Neutralitat, Independència, Voluntariat, Unitat i Universalitat.

Sobre Sitges 56- Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya

El Sitges -Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya se celebra amb periodicitat anual. Nascut l'any 1968 sota el nom 1a Setmana Internacional de Cinema Fantàstic i de Terror, s'ha convertit en una cita ineludible per als cinèfils i el públic que vol veure les darreres tendències i les noves tecnologies aplicades al cinema de gènere fantàstic i de terror.

El Sitges 56-Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya és el primer festival de cinema fantàstic del món, tant per la seva experiència com pel seu impacte mediàtic i industrial. Amb una sòlida trajectòria, el certamen ofereix al cinema fantàstic de tot el món un marc estimulant de trobada, exhibició, presentació i projecció.

Més informació a: https://cercadeti.cruzroja.es/LaPremiere

Comparte este artículo: