• Contacte
  • Intranet
  • Identifica't
  • Sala de Premsa

La Creu Roja distingeix la tasca de les empreses compromeses amb la seva acció a Catalunya - Creu Roja Catalunya

Aplicacions anidades

Publicador de continguts

de
2023
30 de juny La Creu Roja distingeix la tasca de les empreses compromeses amb la seva acció a Catalunya
  • L’organització humanitària celebra l’acte ‘El Valor de les Empreses’ amb l'objectiu de realçar la tasca de les empreses que han col·laborat estretament amb la Creu Roja durant el període 2022- 2023.

• Durant l’acte s’ha atorgat la distinció d’honor a Nestlé pels seus més de 60 anys de col·laboració amb la Creu Roja. Altres set empreses han estat reconegudes per les seves iniciatives vinculades als set principis fonamentals de l’organització.

• La Creu Roja destaca la importància del suport empresarial sostingut en el temps per poder fer front als actuals reptes humanitaris: pobresa cronificada i desigualtats socials, medi ambient i canvi climàtic, migracions i refugi, soledat no volguda, i joves i salut mental.

La Creu Roja Catalunya ha celebrat dijous 29 de juny l'acte de reconeixement ‘El Valor de les Empreses’ amb l'objectiu de realçar la tasca de les empreses que han col·laborat estretament amb l'entitat durant els anys 2022- 2023 per contribuir a la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides. L’acte ha comptat amb la presència d’Enric Vinaixa, secretari de Treball del Departament de Treball i Empresa del Govern de Catalunya.

Durant l’esdeveniment, set empreses han estat reconegudes per les seves iniciatives vinculades als set principis fonamentals de la Creu Roja. Es tracta de Fundació Diverse (Humanitat), Grup 4R Hotels (Imparcialitat), Wala (Neutralitat), Comexi Group SL (Independència), Zurich (voluntariat),  Bauhaus (Unitat) i Cellnex Telecom SA (Universalitat). També s’ha atorgat la distinció d’honor a Nestlé pels seus més de 60 anys de col·laboració amb la institució a través de diferents campanyes i donacions.

Aliances empresarials

Al llarg de 2022, un total de 157.656 persones en situació d’extrema vulnerabilitat han rebut suport de la Creu Roja per cobrir necessitats bàsiques d’alimentació, higiene, material escolar i ajuts per fer front als subministraments bàsics. Es tracta de  la xifra més alta dels darrers 4 anys i reflecteix un augment sostingut de la pobresa estructural aguditzada a causa de la crisi generada per la pandèmia, el canvi climàtic i el conflicte d’Ucraïna.

A més, l’organització ha donat suport a 13.912 persones a tot Catalunya en matèria d'ocupació i ha contribuït a la inserció laboral de 2.051 persones, el 80% de les quan han estat dones. Aquestes dades no haurien estat possibles sense la implicació de les empreses, una part fonamental per transformar el mercat de treball. En total, s'han establert 1.965 aliances amb 991 empreses de diversos sectors professionals per promoure accions de formació, inserció laboral, pràctiques i assessorament.

Davant el context actual, el president de la Creu Roja a Catalunya, Josep Quitet, ha destacat “la necessitat d’assistir i continuar acompanyant els col·lectius més vulnerables perquè puguin accedir als drets fonamentals i a l'ocupació” i ha reivindicat que “l’aliança amb el món empresarial i el sector privat és clau per sortir endavant d’aquesta crisi”.

L’organització fa una crida a les empreses perquè se sumin a aquesta aliança i poder fer front als actuals reptes de la institució, com la pobresa cronificada i les desigualtats socials, el deteriorament del medi ambient i el canvi climàtic, la resposta a les migracions, l’atenció a la soledat no volguda, i l’acompanyament als joves i salut mental.

Comparte este artículo:

Actualidad Titulo Home