• Contacte
  • Intranet
  • Identifica't
  • Sala de Premsa

La Creu Roja afavoreix la inserció laboral de gairebé 1.000 persones receptores de la Renda Garantida de Ciutadania - Creu Roja Catalunya

Aplicacions anidades

Publicador de continguts

de
2023
14 de març La Creu Roja afavoreix la inserció laboral de gairebé 1.000 persones receptores de la Renda Garantida de Ciutadania
  • A través del projecte MAIS es vol facilitar la inserció en el mercat de treball de les persones amb majors dificultats i risc d'exclusió social.

• Aquest programa està cofinançat pel Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya i el Fons Social Europeu.

Un total de 947 persones, el 61% de les quals són dones, han participat en el programa de Mesures Actives d’Inserció (MAIS) per a persones receptores de la Renda Garantida de Ciutadania (RGC) ampliat aquest 2022 a persones en situació o risc d'exclusió social que la Creu Roja porta a terme a Catalunya des de l’any 2019. D’aquestes, un total de 89 persones, el 49% dones, han aconseguit inserir-se en empreses del mercat laboral ordinari.

Malgrat les dificultats que la pandèmia ha comportat, l’organització ha mantingut l'atenció i participació d’aquest col·lectiu en els itineraris personalitzats d'inserció duts a terme a cinc dispositius d'atenció que la Creu Roja té a Barcelona (Anoia, Osona, Vallès Occidental, Vallés Oriental i Berguedà).

El programa MAIS té com a objectiu millorar l’ocupabilitat de les persones beneficiàries de l’RGC i en risc o situació d'exclusió social a través de diferents intervencions que facilitin l’adquisició de les habilitats i els coneixements necessaris per accedir al mercat de treball. Aquest programa està cofinançat pel Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya i el Fons Social Europeu.

Les accions de motivació, el treball per competències i l'aproximació a les empreses mitjançant les pràctiques formatives no laborals han estat primordials per a l'obtenció de bons resultats i per avançar en la necessitat de formar part del teixit productiu actiu de l'economia. En aquest sentit, la Creu Roja ha signat convenis de pràctiques amb empreses de sectors diversos com  el comerç al detall, l’hostaleria, el serveis de neteja i el metall.

Una de les prioritats de la Creu Roja és donar suport a les persones en situació de vulnerabilitat a empoderar-se i a recuperar l’autonomia econòmica i l’estabilitat que dona el fet de tenir un lloc de treball. Un acompanyament que es fa mitjançant la participació en els diferents programes d'ocupació que l'entitat gestiona des de fa ja més de 30 anys tant amb fons públics com privats.

Comparte este artículo:

Actualidad Titulo Home