La Creu Roja a Catalunya presta suport psicosocial a les persones afectades per la DANA a València - Creu Roja Catalunya
Aplicacions anidades
Publicador de continguts
- Des de Catalunya, aquest dijous s’han desplaçat cap a València cinc Equips de Resposta Immediata formats per psicòlegs i socorristes amb l’objectiu d’atendre les víctimes de l’emergència.
- S’envia també una planta de tractament d’aigua amb capacitat de potabilitzar i distribuir fins a 225.000 litres d’aigua al dia i contribuir així a la salut, higiene i prevenció de malalties.
- Un segon contingent, format per personal voluntari dels Equips d’Emergències, ha marxat aquesta setmana cap a la zona afectada i s’uneix al que des de fa dies treballa en tasques de neteja i rehabilitació.
- Continua oberta la campanya de captació de fons per ajudar les víctimes de la DANA.
La Creu Roja a Catalunya continua donant suport al dispositiu d’emergència que l’organització té desplegat a la Comunitat Valenciana per fer front a l’impacte de la DANA.
Aquest dijous, s’han desplaçat cap a la zona afectada cinc Equips de Resposta Immediata integrats per psicòlegs i socorristes amb àmplia experiència en altres emergències com La Palma, l’atemptat de les Rambles, l’11M, o l’accident de Germanwings.
Les funcions d’aquest contingent interdisciplinari és atendre en primera instància les necessitats psicosocials de la població afectada oferint escolta activa i acompanyament emocional.
Aquest grup s’uneix als Equips d’Emergències que des del cap de setmana passat ja treballen sobre el terreny en la neteja, desembrossament i rehabilitació de la zona afectada. Un segon contingent va sortir dimarts de Barcelona.
També s’ha enviat aquest dijous cap a València la planta de tractament d’aigua que la Institució té preparada al Centre Humanitari de l’Anoia. La planta té la capacitat de captar, potabilitzar, emmagatzemar i distribuir fins a 225.000 litres d’aigua al dia (per a una població de 15.000 persones). Abastir d’aigua de qualitat esdevé, en aquest context, una intervenció molt rellevant des de la dimensió de salut, de promoció de la higiene i de prevenció de malalties.
A més, la Creu Roja a Catalunya té desplaçat a València el seu Centre Mòbil d’Operacions, un espai de comandament avançat dotat amb sistemes de telecomunicacions per ràdio i satèl·lit, així com d’una xarxa de wifi d’ús exclusiu i una altra adreçada a la població en general.
Campanya de captació de fons
L’organització continua mantenint oberts diversos canals de captació en línia, telefònics, Bizum o SMS per recaptar fons destinats a ajudar les víctimes de la DANA i les inundacions.
No s’ha activat cap campanya de recollida de roba, medicaments o alimentació ni de captació de diners porta a porta. En aquests moments la forma més eficient de poder canalitzar l’ajuda a les persones afectades és mitjançant les aportacions econòmiques.