• Contacte
  • Intranet
  • Identifica't
  • Sala de Premsa

Josep Quitet renova mandat en la Presidència de la Creu Roja a Catalunya - Creu Roja Catalunya

Aplicacions anidades

Publicador de continguts

Josep Quitet renova mandat en la Presidència de la Creu Roja a Catalunya
de
2023
03 de maig Josep Quitet renova mandat en la Presidència de la Creu Roja a Catalunya

Josep Quitet i Torner (Manresa, 1955) ha estat nomenat per a un segon mandat com a  president de la Creu Roja a Catalunya, càrrec que ocupa des de maig de 2019, quan va substituir Antoni Aguilera i Rodríguez.

Josep Quitet ha estat renovat en la Presidència de la Creu Roja a Catalunya per la recent nomenada presidenta de la Creu Roja Espanyola, Maria del Mar Pageo Giménez, amb data del 28 d’abril de 2023, atenent la proposta del Comitè autonòmic a Catalunya.

Un mandat marcat per la pandèmia i Ucraïna

En els quatre anys del primer mandat de Josep Quitet com a president, la Creu Roja a Catalunya ha hagut de realitzar la major mobilització en la història moderna de recursos, persones i capacitats per donar resposta a les necessitats sociosanitàries derivades de la pandèmia de la Covid-19, des d’inicis de 2020. En aquest període, la Creu Roja, a través del Pla Creu Roja RESPON, va atendre prop de 5,5 milions de persones a tot l’estat, 756.000 de les quals a Catalunya.

Des de finals de febrer de 2022, arran del conflicte d’Ucraïna, s’ha produït el major i més ràpid moviment de persones refugiades a Europa des de la Segona Guerra Mundial. El Moviment Internacional de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja ha atès prop de 15 milions de persones en aquesta emergència internacional. A Catalunya, la Creu Roja ha atès més de 46.000 persones refugiades -125.000 a tot l’Estat Espanyol- i n’ha allotjades d’urgència més de 20.700 en el marc del programa d'acollida i integració del Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions. Avui, unes 2.000 persones refugiades continuen en acollida d’emergència i més de 400 ja estan en fase d'autonomia Catalunya.

A finals de 2022, es va llançar el Pla 'Creu Roja Reacciona’, una resposta directa, immediata i propera davant la crisi deixada per la pandèmia, el canvi climàtic i el conflicte ucraïnès, que té com a objectiu atendre les necessitats de més de 2.500 llars a Catalunya en una primera fase.

Reptes per al nou mandat

La lluita contra les creixents desigualtats i contra la degradació del medi ambient i la necessitat d’actuar davant la xacra de la soledat no desitjada són ara algunes de les prioritats a abordar des de l’entitat humanitària en l’actualitat.

Per això, per continuar atenent les persones més vulnerables l’organització humanitària i promoure’n l’apoderament i l’autonomia personal, haurà de seguir acompanyant-les en l’accés als drets.

La soledat no desitjada i l’aïllament social estan afectant a grups de població on fins ara no s’hi havien manifestat, cosa que provoca, entre altres factors, una greu afectació al benestar i a la salut física i mental de les persones, en especial el col·lectiu de joves. Amb això, la salut mental serà un dels eixos que mourà la intervenció de la Creu Roja en els propers anys.

Un altre eix d’intervenció és la lluita contra el canvi climàtic a través d’accions de prevenció i de sensibilització, però també de capacitació de les comunitats en la intervenció per minimitzar l’impacte fenòmens meteorològics adversos, migracions…

En definitiva, s’impulsaran noves formes de participació institucional en la que s’inclouen la igualtat i la perspectiva de gènere i d’aliances amb el sector privat i públic adaptades a una societat canviant, amb especial atenció a la població més jove.

Voluntari de fa 45 anys

Quitet està vinculat com a voluntari a l’organització humanitària des de 1978, quan va ingressar com a voluntari a l’Assemblea Local de Sant Celoni on va exercir diverses tasques de direcció. Dels anys 1992 a 2015 va assumir la presidència de l’Assemblea Comarcal de Sant Celoni i Baix Montseny.

L’any 2006 va ser nomenat vicepresident de la Creu Roja a Catalunya, càrrec voluntari que, des de 2007 i fins a 2019, va compaginar amb el de president del Comitè Provincial de Barcelona. També és membre del Comitè Nacional de la Creu Roja Espanyola i vocal de l’Assemblea General.

Josep Quitet i Torner va néixer a Manresa el 1955. Ha treballat en el sector de la banca durant més de 35 anys i també com a corresponsal de premsa comarcal durant 5 anys.

Comparte este artículo:

Actualidad Titulo Home