• Contacte
  • Intranet
  • Identifica't
  • Sala de Premsa

Els hàbits alimentaris milloren amb formació nutricional - Creu Roja Catalunya

Aplicacions anidades

Publicador de continguts

Els hàbits alimentaris milloren amb formació nutricional
Actualitat
d’o
16
2024
16 d’octubre Els hàbits alimentaris milloren amb formació nutricional
  • Un estudi elaborat per la Creu Roja i la Universitat Internacional de Catalunya entre més d’un miler de participants determina que formar és l’estratègia més efectiva per promoure’n hàbits alimentaris saludables.

  • Impartir tallers nutricionals és més eficaç que enviar SMS amb informació nutricional, tot i que aquestes dues intervencions són més rellevants que entregar un incentiu econòmic.

Dotar d’informació sobre nutrició les persones en risc d’exclusió social en millora les compres alimentàries i els hàbits saludables. Aquesta és la conclusió de l’estudi “Impacte d’intervencions per millorar les pautes d’alimentació en famílies receptores d’ajuts alimentaris” realitzat per la Creu Roja i la Universitat Internacional de Catalunya (UIC Barcelona).

L’estudi, dirigit pel Dr. Toni Mora, director de l’Institut de Recerca en Avaluació de Polítiques Públiques (IRAPP) d’UIC Barcelona, ha comparat i avaluat l’impacte d’oferir tallers nutricionals, missatges SMS dissenyats per les nutricionistes-dietistes de la Creu Roja, o incentius econòmics a persones usuàries de targetes precarregades de la Creu Roja.

L'estudi s’ha centrat a avaluar la intervenció més adequada a l’hora de promoure el canvi d’hàbits en les persones que van rebre targetes per comprar aliments. Les diferents intervencions van consistir en:

  • Realització de tallers d’hàbits saludables i alimentació emocional.

  • Enviament de missatges SMS amb consells nutricionals i de compra.

  • Entrega d'incentiu monetari per comprar de forma més saludable.

  Els tallers nutricionals, els més eficients

Els resultats mostren que dotar d’informació les persones usuàries millora les seves compres alimentàries, mesurades mitjançant índexs nutricionals complementaris. Ara bé, l’impacte és superior amb els tallers que enviant missatges SMS de contingut nutricional, si bé la segona opció és més cost-efectiva. El menor impacte prové de la provisió d’incentius econòmics.

L’estudi ha calculat l’impacte sobre els hàbits alimentaris mitjançant tres índexs nutricionals complementaris: Índex d’Alimentació-Saludable (IASE), el Healthy Trolley Index (HETI) i el Healthy Purchase Index (HPI). Hi han participat 1.163 usuaris de tot Catalunya i el mètode d’anàlisi utilitzat ha consistit en una intervenció aleatòria controlada, de manera que s’han comparat persones usuàries que han rebut alguna de les intervencions amb persones usuàries de característiques socioeconòmiques similars que no han obtingut cap incentiu (grup de control). 

L’estudi ha comptat amb el finançament de l'Observatori Social de la Fundació ”la Caixa”.
 

Comparte este artículo:

Actualidad Titulo Home

Notícies