• Contacte
  • Intranet
  • Identifica't
  • Sala de Premsa

El servei de Teleassistència de la Creu Roja acompanya més de 12.200 persones a Catalunya durant 2021 - Creu Roja Catalunya

Aplicacions anidades

Publicador de continguts

El servei de Teleassistència de la Creu Roja acompanya més de 12.200 persones a Catalunya durant 2021
Actualitat
14 de febrer El servei de Teleassistència de la Creu Roja acompanya més de 12.200 persones a Catalunya durant 2021
  • Amb la pandèmia se n’han diversificat els serveis i s’han implementat procediments i tecnologies fins ara no utilitzats.

  • Durant l’any passat s'han dut a terme més d’1.100.000 d’interaccions entre el personal que atén el servei i les persones que el fan servir.

  • Aquest sistema va marcar una fita en l'ús de la tecnologia al servei de les persones vulnerables fa més de 30 anys.

Per a la Creu Roja la tecnologia no és un món allunyat de l'ajuda humanitària i, des dels anys 90, és un referent de l'aposta per posar a disposició dels col·lectius vulnerables les últimes eines tecnològiques: el servei de Teleassistència domiciliària ha canviat la forma d'entendre l'envelliment a la societat i ha aconseguit que milers de persones puguin romandre a casa seva de forma més autònoma i segura.

Durant l’any 2021, la Creu Roja a Catalunya  ha atès 12.202 persones -142.912 persones a tot l’estat- mitjançant el servei de teleassistència domiciliària i mòbil que, més enllà del 'botó vermell', compta amb una xarxa de persones que donen suport emocional i acompanyament cada dia a moltes persones grans que estan soles però, també, en cas d'emergència. En total s'han fet més de 1.106.488 interaccions entre el personal que atén el servei i les persones que el fan servir;  2.194 s’han generat en situacions d’emergència.

A la dècada dels 90 el servei de Teleassistència va constituir la primera fita d'innovació i va ser pioner a l’hora de començar a treballar amb dispositius que van arribar des dels països nòrdics i van calar ràpidament entre la societat.  El salt tecnològic durant aquests 30 anys fins a arribar als terminals actuals és significatiu, però la base continua sent la mateixa: cobrir les necessitats de les persones vulnerables, de forma eficient, aportant valor per viure la vida, i sent sostenibles.

Tot i això, la teleassistència no és només un servei que beneficiï les persones grans: és part de la protecció que se'ls pot oferir a les dones que pateixen violència de gènere, persones amb malalties cròniques, persones que han patit un accident o operació, persones cuidadores, dones embarassades, adolescents, esportistes… o qualsevol que es trobi en situació de solitud.

No només dona tranquil·litat a les persones que compten amb aquest dispositiu a casa seva, sinó també al seu entorn i familiars. A més, la teleassistència mòbil acompanya els usuaris i usuàries també fora de casa perquè siguin independents i puguin fer les rutines amb tranquil·litat i seguretat.

 

Com funciona la Teleassistència?

En funció de la persona i les seves necessitats, es pot recórrer a un tipus de teleassistència, o a una altra; no obstant, la Creu Roja disposa de quatre grans blocs en constant desenvolupament: l'autocura i prevenció del 'Cuida’t+', el servei de localització 'LoPe', la 'Teleassistència domiciliària', i la 'Teleassistència mòbil: +Independència'. A més, hi ha el servei d'aplicació mòbil pensat per als qui, davant d'una emergència, volen comptar amb ajuda immediata i localització només fent clic.

En tots, la base fonamental és la mateixa: hi ha un polsador que connecta directament la persona, des de qualsevol espai de l’habitatge, amb el personal de la Creu Roja. Es pot portar penjat o al canell, i fins i tot es pot mullar. En cas d'emergència, professionals autoritzats accedeixen al domicili, el que fa més àgil l'atenció i en minimitza els danys. A més, és un servei de companyia les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any, i inclou contacte continuat, seguiment, localització geogràfica, recordatori de medicació o cites mèdiques, unitat mòbil i, fins i tot, custòdia de claus.

Tant la tecnologia utilitzada com el servei que es presta estan subjectes a normes UNE i auditories, que busquen assegurar que, quan es necessiti, tot funcioni. 

La pàgina web de Teleassistència de Creu Roja compta des de fa unes setmanes amb una versió accessible que permet a les persones cegues, sordes o amb dificultats visuals o auditives accedir a tota la informació del servei.

 

La innovació tecnològica enmig d'una pandèmia

La pandèmia ha desencadenat una sèrie de reptes per a la gent gran, com ara poder accedir a informació de qualitat i adaptada. Les dificultats de contacte amb l'exterior (el contacte amb família i amistats, o activitats de la vida quotidiana com fer la compra) i la distància amb el món digital van ser dues de les barreres que la Creu Roja es va proposar resoldre amb urgència. 

Per a la gent gran s’han desplegat projectes específics com la virtualització del seguiment mitjançant el Centre de Contacte i el seu servei multicanal, l'habilitació d'una línia 900 per al suport psicològic, l'adaptació del servei de teleassistència –incorporant-hi en temps record termòmetres digitals o pulsioxímetres sense fil per fer el seguiment de persones convalescents i reduir el risc de contagi-, i l’elaboració de guies i continguts adaptats (des de la Covid, com ajudar una persona del teu veïnat, o configurar un Smartphone amb accés a Whatsapp).

Comparte este artículo:

Actualidad Titulo Home

Notícies