• Contacte
  • Intranet
  • Identifica't
  • Sala de Premsa

Creu Roja reforça durant el 2023 l’atenció a les persones vulnerables amb el suport de la Diputació de Tarragona - Creu Roja Catalunya

Aplicacions anidades

Publicador de continguts

de
2023
27 de desembre Creu Roja reforça durant el 2023 l’atenció a les persones vulnerables amb el suport de la Diputació de Tarragona
  • La col·laboració durant el 2023 ha permès donar continuïtat al projecte d’ajuda alimentària a famílies vulnerables, l’enfortiment de la xarxa social de les persones grans, l’atenció a infants i joves i la millora de l’ocupabilitat de moltes persones.

• L’administració supramunicipal ha col·laborat amb l’entitat a través de 4 línies d’ajuda, amb un valor total de 238.875 €

Gràcies a la col·laboració de la Diputació de Tarragona, la Creu Roja ha aconseguit mantenir en marxa durant el 2023 diversos projectes essencials que l’entitat duu a terme amb col·lectius vulnerables a la demarcació. Aquesta col·laboració ha estat fonamental per sostenir iniciatives dirigides a famílies en situació de risc d'exclusió social, persones que es troben en la recerca activa de feina, infants i joves, així com persones grans.

En total la Diputació de Tarragona ha concedit 4 línies d’ajuda per valor de 238.875 €, que han permès reforçar aquests 4 projectes.

Suport en l’alimentació a famílies en risc d’exclusió

A través del projecte “Activitats d’atenció a les persones”, les famílies en situació vulnerable a la província de Tarragona han rebut suport de la Creu Roja, mitjançant la seva xarxa d’oficines locals, gràcies al finançament de 172.070,50 euros proporcionat per la Diputació de Tarragona, que ha permès donar cobertura de les necessitats bàsiques, especialment l’ajuda alimentària per a les famílies més vulnerables a la província de Tarragona.

La col·laboració amb la Diputació ha aconseguit la distribució de 1.750 targetes moneder amb un valor de 80 euros cadascuna, permetent a les famílies que atén Creu Roja adquirir directament aliments fresc i de temporada i de productes essencials com la higiene personal i de la llar.

Especial atenció als infants en situació de dificultat social

Mitjançant el programa de Promoció de l'Èxit Escolar de nens i nenes en dificultat social, Creu Roja Joventut dona suport a infants i joves de 0 a 14 anys amb iniciatives que inclouen suport acadèmic, activitats d'oci i la distribució de berenars saludables. Aquestes iniciatives han comptat amb el suport financer de la Diputació de Tarragona, que ha destinat una subvenció de 15.600 euros per fer-ho possible.

Malgrat que la meta principal d'aquest projecte és minimitzar l'abandonament escolar i facilitar l'adquisició d'hàbits i rutines que afavoreixin el desenvolupament dels infants i adolescents, també es posa èmfasi en reduir la inseguretat alimentària mitjançant la distribució de berenars per assegurar almenys una àmplia ingesta alimentària diària.

Al llarg del 2023, el projecte s'ha implementat en nou assemblees i punts d'atenció de Creu Roja al Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre (Tarragona, Tortosa, Reus, Valls, Amposta, Móra d'Ebre, La Ràpita, Salou i Priorat). En total, 204 infants i joves de la província hi han participat.

Aposta per la millora de l’ocupabilitat de les persones

A través del “Programa operatiu d’inclusió social i economia social”, orientat a millorar l'ocupabilitat de persones que, a causa de la seva condició (dones, joves, persones majors de 45 anys, etc.) ho tenen més complicat per trobar feina, la Creu Roja a Tarragona ha impulsat la inserció laboral de prop de 300 persones, de les quals, 166 han trobat feina, un 55% d’inserció.

El suport econòmic de la Diputació de Tarragona, amb una línia d’ajut de 44.000 euros durant l'any 2023, ha estat fonamental per reforçar aquestes iniciatives que no només busquen incrementar el nombre d'insercions laborals, sinó també millorar la qualitat de les oportunitats laborals per als participants.

Enfortiment de la xarxa social per a persones grans

Gràcies al Desplegament del projecte xarxa social per a persones grans: Enred@t, que ha comptat amb el suport de la Diputació de Tarragona amb una subvenció de 51.161 euros, la Creu Roja Tarragona persegueix trencar amb la situació d'aïllament i soledat, a través del reforç i enfortiment de les relacions socials entre iguals del col·lectiu de persones grans amb risc i/o situació de vulnerabilitat.

El projecte va dirigit a aquelles persones majors de 65 anys que pateixen soledat i/o aïllament social i pretén que la persona pugui incrementar i reforçar la seva xarxa social, com a malla de suport emocional, personal i preventiu, incidint en la capacitació i empoderament de la persona per fer front a la situació i minvar-ne els efectes.

Comparte este artículo:

Actualidad Titulo Home