• Contacte
  • Intranet
  • Identifica't
  • Sala de Premsa

Creu Roja i ASCASUD s’alien per orientar persones emprenedores a consolidar la seva idea de negoci - Creu Roja Catalunya

Aplicacions anidades

Publicador de continguts

Actualitat
15 de febrer Creu Roja i ASCASUD s’alien per orientar persones emprenedores a consolidar la seva idea de negoci
  • El voluntariat d’ASCASUD participarà com assessor en el servei d’orientació empresarial de Creu Roja, adreçat a persones amb pocs recursos que volen iniciar o consolidar el seu propi projecte.

• Durant el 2021 la Creu Roja Tarragona ha acompanyat un total de 35 persones en aquest servei, de les quals un 30% finalment han creat la seva empresa.

Tarragona, 15 de febrer 2022.- Creu Roja Tarragona i l’associació ASCASUD de voluntariat sènior en assessorament empresarial s’alien per tal d’enfortir el servei d’orientació empresarial que Creu Roja ofereix a través del Projecte Impulsa, en el qual es proporcionen eines a persones amb pocs recursos que volen iniciar o consolidar el seu propi negoci.

El voluntariat d’ASCASUD, format per ex directius d’empreses i empresaris retirats de diversos sectors, participarà com a mentor en el projecte, donant orientació i formació a les persones que vulguin posar en marxa o reconduir la seva idea.

Aquesta col·laboració permetrà fer un salt qualitatiu en el servei, ja que el voluntariat sènior d’ASCASUD posarà a disposició de persones que emprenen per primer cop, o que necessiten reorientar el seu negoci, la seva expertesa i ampli coneixement del món empresarial.

L’associació compta amb prop de 30 assessors de diversos perfils, que faran un acompanyament personalitzat a cada emprenedor, ajudant-lo des de la conceptualització i avaluació de la idea de negoci, la implantació i posada en marxa del projecte, el seguiment i la reavaluació del pla d’empresa o la recerca de col·laboradors per millorar les oportunitats de creixement, etc.

El president de Creu Roja Tarragona, Ramon Grau, ha destacat que “poder comptar amb els professionals que formen part d’ASCASUD té un gran valor per a nosaltres, ja que això ens ajudarà a poder assolir una major quota d’èxit en la tasca de foment a l’autoocupació que oferim des del Projecte Impulsa’.

A l’hora, el president d’ASCASUD, Luis Quismondo, indica que “per la nostra associació és un motiu de gran satisfacció poder col·laborar amb la Creu Roja Tarragona en orientar a persones a assolir el seu somni d’aconseguir una autoocupació viable i duradora”.

Creu Roja Tarragona consolida el Projecte Impulsa

Amb aliances com aquesta Creu Roja vol consolidar la seva tasca de reinserció i orientació laboral, en aquest cas a través del Projecte Impulsa de foment a l’autoocupació. Durant el 2021 l’entitat va assessorar un total de 35 persones que volien posar en marxa el seu propi negoci, oferint-los orientació en la creació del pla d’empresa i acompanyant-los en la recerca de finançament.

En total, un 30% dels participants van acabar creant la seva pròpia empresa i a un 80% se’ls va concedir finançament, gràcies als convenis de caire social establerts amb entitats financeres.

La signatura d’aquest acord de col·laboració per a incorporar voluntariat d’ASCASUD al Projecte Impulsa, permetrà donar una orientació encara més personalitzada i alhora ampliar els recursos formatius als quals podran accedir les persones que accedeixin al servei.

Qualsevol interessat/da en la iniciativa, que vulgui posar en marxa el seu projecte d’emprenedoria, pot posar-se en contacte amb l’Àrea d’Ocupació i Formació de Creu Roja Tarragona a través del correu electrònic autoempleo.tarragona@creuroja.org o del telèfon 977 24 50 73.

Fotografia: signatura del conveni de col·laboració entre Creu Roja Tarragona i l’associació ASCASUD.

El projecte a Internet i a les xarxes socials

Sobre la Creu Roja

La Creu Roja representa el més gran moviment humanitari, ciutadà i independent del món que col·labora des de fa 157 anys amb entitats públiques i privades perquè la humanitat i la dignitat arribin a totes les persones arreu del món.

A Catalunya la Creu Roja compta amb més de 16.600 persones voluntàries i més de 300 punts d'atenció a tot el territori, que permeten atendre anualment mig milió de persones, 165.000 de les quals en programes socials. L’entitat té també el suport de més de 227.0000 persones sòcies, empreses i aliats.

La Creu Roja pertany al Moviment Internacional de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja present a 192 països i actua sempre sota els seus set principis fonamentals: Humanitat, Imparcialitat, Neutralitat, Independència, Caràcter Voluntari, Unitat i Universalitat.

Sobre ASCASUD

L’Associació Sèniors per a la Cooperació Tècnica Catalunya Sud (ASCASUD) és una associació privada sense ànim de lucre, formada per directius i professionals retirats, que de manera altruista desitgen retornar a la societat, i en particular a persones que es troben en risc d’exclusió o dificultat social, la seva experiència en creació i gestió d’empreses.

ASCASUD es posa en marxa l’any 2021, però els seus prop de 30 voluntaris porten més de 15 anys fent la tasca de mentoria i formació d’emprenedors i empreses, i al llarg d’aquests anys han assessorat més de 1.500 projectes del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre.

ASCASUD està reconeguda per la Generalitat de Catalunya com a entitat de Mentoria Empresarial i Servei per Emprendre, pertany a la Federació Catalana de Voluntariat Social, i manté convenis de col·laboració amb entitats com la URV, Diputació de Tarragona, Ajuntaments de Tarragona, Cambrils i Vila-seca, a l’hora que participa en projectes estratègics institucionals.

Comparte este artículo:

Actualidad Titulo Home