• Contacte
  • Intranet
  • Identifica't
  • Sala de Premsa

Carme Campeny, nomenada presidenta provincial de la Creu Roja a Girona - Creu Roja Catalunya

Aplicacions anidades

Publicador de continguts

Carme Campeny, nomenada presidenta provincial de la Creu Roja a Girona
de
2023
31 de maig Carme Campeny, nomenada presidenta provincial de la Creu Roja a Girona

Carme Campeny Marti, (Santa Coloma de Farners, 1951) ha estat nomenada presidenta provincial de la Creu Roja a Girona, càrrec que ocupava en funcions des del 25 de novembre de 2022, quan va substituir Roser Llevat i Viladot.

Carme Campeny ha estat nomenada pel recent renovat president de la Creu Roja a Catalunya, Sr. Josep Quitet i Torner, amb data del 22 de maig de 2023, atenent la proposta del Comitè Provincial de Creu Roja a Girona.

Reptes per al nou mandat

La lluita contra les creixents desigualtats, l’atenció a les persones refugiades, la degradació del medi ambient i la necessitat d’actuar davant la xacra de la soledat no desitjada són ara algunes de les prioritats a abordar des de l’entitat humanitària en l’actualitat.

Per això, per continuar atenent a les persones més vulnerables i promoure’n l’apoderament i l’autonomia personals, l’Organització Humanitària haurà de seguir acompanyant-les en l’accés als drets.

La soledat no desitjada i l’aïllament social estan afectant a grups de població on fins ara no s’hi havien manifestat, cosa que provoca, entre altres factors, una greu afectació al benestar i a la salut física i mental de les persones, en especial el col·lectiu de joves. Amb això, la salut mental serà un dels eixos que mourà la intervenció de la Creu Roja en els propers anys.

Un altre eix d’intervenció és l’atenció a les persones refugiades, amb el repte majúscul que ha suposat per a la Institució especialment l’acollida i atenció dels desplaçats per la guerra d’Ucraïna.

També preocupa la lluita contra el canvi climàtic, a través d’accions de prevenció i de sensibilització, però també de capacitació de les comunitats en la intervenció per minimitzar l’impacte de fenòmens meteorològics adversos, migracions, etc.

En definitiva, s’impulsaran noves formes de participació institucional en les que s’inclouen la igualtat i la perspectiva de gènere i d’aliances amb el sector privat i públic adaptades a una societat canviant, amb especial atenció a la població més jove.

Voluntària de fa 22 anys

Campeny està vinculada com a voluntària a l’Organització Humanitària des de 2001, quan va ingressar com a voluntària a l’Assemblea Local de Santa Coloma de Farners. Des de llavors fins a l’actualitat ha assumit la presidència de l’Assemblea Local de Santa Coloma de Farners.

Ha contribuït en la transformació de la Institució en tots aquests anys i en la transició progressiva de les activitats més sòcio-sanitàries cap a activitats més focalitzades en la intervenció social.

L’any 2001 va ser nomenada vicepresidenta segona de la Creu Roja a la demarcació de Girona i l’any 2.005 vicepresidenta primera, càrrecs voluntaris que els ha exercit fins a l’actualitat, compaginant-ho amb el de presidenta del Comitè Local de Santa Coloma de Farners. També és membre del Comitè Autonòmic de la Creu Roja Catalunya i vocal de l’Assemblea General.

Carme Campeny Marti va néixer a Santa Coloma de Farners l’any 1951. Ha treballat en el sector de la joieria i la bijuteria a través d’una empresa pròpia durant més de 40 anys, fins a la seva jubilació.

Comparte este artículo:

Actualidad Titulo Home