• Contacte
  • Intranet
  • Identifica't
  • Sala de Premsa

Areas s'integra a l'estructura de la Creu Roja per a la recepció de refugiats ucraïnesos a aeroports, estacions de tren i àrees de servei per part del voluntariat - Creu Roja Catalunya

Aplicacions anidades

Publicador de continguts

de
2022
23 de març Areas s'integra a l'estructura de la Creu Roja per a la recepció de refugiats ucraïnesos a aeroports, estacions de tren i àrees de servei per part del voluntariat
  • Comença la iniciativa, que consisteix a facilitar menjar i beure a refugiats i voluntariat de l'ONG a l'estació de Sants, a l'àrea de servei de l'Empordà i a l'aeroport de Barcelona.

• La col·laboració comença a Espanya i està previst que s'estengui a altres ciutats espanyoles i a diferents països d'Europa que reben refugiats a través de la Creu Roja.

• La Creu Roja estima que a aeroports com Barcelona la necessitat serài de 250 persones ateses per vol, mentre que a estacions com Sants pot arribar a 800 persones al dia, incloent-hi l'equip de voluntariat.

Areas, empresa espanyola que gestiona establiments a aeroports, estacions i àrees de servei amb presència a 10 països, ha tancat un acord de col·laboració amb la Creu Roja per donar servei als espais d'acollida de refugiats que l'ONG té distribuïts a aeroports, estacions de tren i autopistes. L'objectiu de la companyia és facilitar menjar i beguda per a totes les persones refugiades i equips de voluntariat que participen a les primeres hores d'acollida. El marc de la col·laboració s'estableix des de la coordinació que Areas també manté amb les autoritats gestores d'aeroports, àrees de servei i estacions de tren

La iniciativa s'engega a l'estació de Sants, a l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona El Prat i a l'àrea de servei de l'Empordà, i està previst que s'estengui properament a altres punts de recepció a Espanya. Més enllà, la companyia ja porta a terme aquesta iniciativa a França, concretament a l'estació de trens París Gare de l'Est a París, i treballa a través de la Federació Internacional de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja ( FICRMLR) perquè la iniciativa empresa a Espanya també tingui continuïtat a Alemanya, Itàlia i Portugal.

“La companyia té una gran responsabilitat perquè és present als principals nuclis de comunicació d'Europa, on passen no només els refugiats ucraïnesos que fugen del seu país, sinó també el voluntariat que hi presta la seva ajuda. Com a operadors de restauració a aeroports, estacions de tren i àrees de servei creiem que hem d'estar a l'alçada de les circumstàncies actuals i també aportar la nostra col·laboració a totes les autoritats gestores que gestionen l'arribada d'aquests refugiats als nostres països”, explica Oscar Vela, CEO mundial d'Areas. "Posarem a disposició menjar i beguda, però també comptem amb el valor fonamental que suposa la disposició de tots els nostres col·laboradors i plantilla per oferir tota la seva calor humana i voluntat d'acollida a les persones que estan patint un enorme impacte a les seves vides", afegeix Oscar Vela.

Areas oferirà a la Creu Roja el menjar i la beguda necessaris per arribar a persones refugiades provinents d'Ucraïna a Espanya en aquests punts de recepció, derivació i acollida. En aquest sentit, l'organització humanitària coordina l'acollida de vols a l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona El Prat amb 250 refugiats, i preveu que a estacions de gran recorregut, com l'estació de Sants, es mobilitzin cada dia fins a 800 persones, entre refugiats i voluntariat. En punts propers a la frontera, com l'àrea de servei de l'Empordà, la xifra pot ser d'uns centenars de persones, que arriben a través d'autocars que també atén l'organització humanitària.

Areas, a través dels seus establiments i amb la col·laboració de proveïdors com Europastry o Campofrío, no preveu una data específica de finalització per a aquesta iniciativa. Aquesta es durà a terme segons el desenvolupament del conflicte bèl·lic.

A Espanya, Areas i Plan Empleo Creu Roja Alacant han col·laborat recentment donant formació teòrica i pràctica en cuina perquè aquests alumnes s'incorporin a finals de març per fer les seves pràctiques als diferents restaurants de l'aeroport d'Alacant.

La companyia acumula a més una experiència important en el desenvolupament d'accions solidàries de gran envergadura i que impliquen una logística important. El 2020, durant el confinament a causa de la pandèmia, Areas va mantenir oberts els seus locals per assegurar un servei mínim allà on operava, i es va posar a disposició de col·lectius claus com transportistes i sanitaris per convidar-los als seus locals. També, en moments de gran excepcionalitat climàtica, Areas acostuma a donar suport a usuaris i autoritats, distribuint menjar i beguda per facilitar els serveis i el retorn a la normalitat.

Comparte este artículo:

Actualidad Titulo Home