• Contacte
  • Intranet
  • Identifica't
  • Sala de Premsa

43 anys cuidant i educant a petits reusencs i reusenques des de la Creu Roja de Reus - Creu Roja Catalunya

Aplicacions anidades

Publicador de continguts

d’a
2022
21 d’abril 43 anys cuidant i educant a petits reusencs i reusenques des de la Creu Roja de Reus
  • La Llar d’Infants Maria Assumpció Cuadrada de la Creu Roja de Reus es prepara per rebre noves famílies un any més.

• El centre oferirà dues jornades de portes obertes per conèixer les instal·lacions i el projecte educatiu de la Llar, abans del període de preinscripcions.

La Llar d’Infants Maria Assumpció Cuadrada de la Creu Roja de Reus es prepara un any més per rebre noves famílies amb infants de 0 a 3 anys. Des de fa 43 anys, la Creu Roja presta aquest servei sense ànim de lucre a la ciutat, essent el principal projecte d’atenció a la infància que desenvolupa l’entitat a Reus.

La Llar, ubicada al C/ Sardà, 24, disposa d’un total de 70 places per infants de 0 a 3 anys, distribuïdes en 5 grups amb la seva pròpia aula (1 grup de nadons, 2 grups d’infants d’1-2 anys i 2 grups d’infants de 2-3 anys). Les instal·lacions, adaptades i dissenyades per al benestar dels nens i nenes d’aquestes edats, compten amb sala de psicomotricitat, pati exterior i espai de menjador.

El projecte educatiu del centre es basa en potenciar el desenvolupament integral de l’infant, la seva autonomia, el respecte, l’autoestima, l’afectivitat, l’empatia i la diversitat. “Volem ajudar als infants a ser autònoms, curiosos amb el món que els envolta, capaços de decidir i amb ganes d’aprendre. Ho treballem a través el joc, l’experimentació, l’observació, l’escolta activa i la manipulació. Fem sessions de psicomotricitat, música, safates d’experimentació... Sempre amb la mirada atenta, acompanyant les seves descobertes i respectant la individualitat de cadascun i el seu procés maduratiu”, explica la directora de la Llar d’Infants, Antònia Aguilar.

En aquests més de 40 anys el projecte de la Llar d’Infants Maria Assumpció Cuadrada s’ha anat adaptant a les noves tendències educatives, sempre vetllant per donar la millor atenció i les eines més adequades als alumnes i a les famílies que dipositen la seva confiança en l’equip del centre, format per professionals qualificades i amb molts anys d’experiència. “Volem ajudar als nostres alumnes a què esdevinguin futurs adults amb criteri, capaços de gestionar les seves emocions, persones amb valors i empatia. Per això els acompanyem en la descoberta del món que els envolta en aquesta primera etapa tan important, experimentant i interactuant amb el seu propi cos i amb l’entorn, afavorint així l’ús de la parla, la comprensió i l’expressió corporal”, comenta Aguilar.

Per altra banda, la Llar té molt present la implicació de les famílies i l’adaptació a les seves necessitats. A més de l’horari lectiu (de 9h a 13h i de 15:30h a 17:30h) hi ha la possibilitat de comptar amb servei d’acollida de 7:45h a 9h i de menjador de 13h a 15:30h. “Les famílies tenen un paper molt rellevant a la Llar, tenim una relació constant i diària amb les mares i els pares perquè tots plegats ajudem als nostres infants. Volem que tant els nens i nenes com les seves famílies es trobin a la Llar com a casa. Des de l’AMPA s’organitzen activitats i es fan propostes que ens ajuden a millorar”, apunta la directora.

La Llar d’Infants de la Creu Roja de Reus rep anualment una subvenció del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya per a centres educatius privats de 0 a 3 anys sense finalitat de lucre, que van destinades a la reducció de la quota escolar.

Jornades de portes obertes

Els pròxims dilluns 25 d’abril i 2 de maig (de 18h a 19h) el centre oferirà dues jornades de portes obertes per tal que totes aquelles persones que ho desitgin puguin visitar les instal·lacions i conèixer el projecte educatiu de la Llar d’Infants, abans del període de preinscripcions (que enguany s’allargarà del 9 al 20 de maig, ambdós inclosos). Per fer la visita cal demanar cita prèvia trucant al telèfon 977 34 24 51 o 618 524 357.

Sobre la Creu Roja

La Creu Roja representa el més gran moviment humanitari, ciutadà i independent del món que col·labora des de fa 157 anys amb entitats públiques i privades perquè la humanitat i la dignitat arribin a totes les persones arreu del món.

A Catalunya la Creu Roja compta amb més de 16.600 persones voluntàries i més de 300 punts d'atenció a tot el territori, que permeten atendre anualment mig milió de persones, 165.000 de les quals en programes socials. L’entitat té també el suport de més de 227.000 persones sòcies, empreses i aliats.

La Creu Roja pertany al Moviment Internacional de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja present a 192 països i actua sempre sota els seus set principis fonamentals: Humanitat, Imparcialitat, Neutralitat, Independència, Caràcter Voluntari, Unitat i Universalitat.

Comparte este artículo:

Actualidad Titulo Home