Publicador de continguts

ESCRIT PER:
ENTREVISTA PER:
Cruz Roja
  • Una acció a temps pot marcar una diferència abismal. Ho sap bé en Santi, un nen aficionat al futbol que es va ennuegar amb un caramel quan estava veient un

partit del València C.F. Gràcies a la ràpida actuació de la Creu Roja tot va quedar, afortunadament, en un ensurt.

En Santi té 6 anys. És un aficionat al futbol que acudeix regularment amb el seu pare, soci del València C.F., a veure partits del seu equip favorit en l'Estadi de Mestalla. Fa unes setmanes, en un moment determinat, el Santi es va ennuegar amb un caramel. Una situació que podria haver-se resolt de forma molt diferent si la Creu Roja no hagués estat en el camp, disposada i preparada per intervenir en aquesta mena de situacions.

“Estàvem veient el partit en el córner, en la primera fila. De sobte, un amiguet em va dir que el Santi s'ofegava. Em vaig girar i vaig veure que no podia respirar”, explica el Santi Soler, pare del Santi. No va dubtar ni un moment a demanar ajuda. Gràcies a la ràpida actuació de dues persones voluntàries TES (Tècnics d'Emergències Sanitàries) de la Creu Roja, el Miguel i la Cristina, tot va quedar en un ensurt. “Em van dir ‘ja l'ha tret’. I vaig veure a terra el trosset de caramel”, afegeix el pare del Santi. Per això mateix, no pot deixar de manifestar el seu agraïment davant l’esdeveniment. “No se'ns oblidarà mai”, diu.

La Creu Roja, que col·labora amb el València C.F. en l'assistència sanitària, també és una de les Organitzacions referents quan es parla de primers auxilis. El Miguel Ruiz va ser el voluntari que va assistir el Santi, i explica la idiosincràsia particular d'aquesta actuació: “Vaig decidir fer-li la maniobra de Heimlich per desobstruir la via aèria. Amb el dit polze en punta, cal abraçar a la persona per darrere, per sota dels braços (que queden fora) i fer compressions toràciques perquè l'aire que hi ha en l'estómac expulsi l'objecte que hi ha obstruint la via aèria”. A la quarta compressió, ho van aconseguir.

“La població hauria de tenir coneixements de primers auxilis perquè una persona pot morir per una obstrucció de via aèria”, recorda el Miguel Ruiz. Una manera d'accedir a aquesta formació és a través de la Creu Roja, que disposa de cursos presencials i en línia per instruir la societat sobre aquest tema.

[Imágenes cedidas por el Valencia CF]

Botones Donaciones

Banner Home

LLEGEIX EL QUE T´INTERESSA
Subscriu-te a la nostra newsletter i descobreix un milió de petites històries.