Publicador de continguts

ESCRIT PER:
ENTREVISTA PER:
Cruz Roja
  • L'amistat entre la grafitera Connor i el Joan, un veí de 90 anys de Molins de Rei (Barcelona), està representada en un mural de 30 metres que serveix per donar veu a una campanya de la Creu Roja que pretén sensibilitzar la població jove sobre la importància dels programes dedicats a la gent gran i animar-la a fer voluntariat amb aquest col·lectiu.

La Connor i el Joan es van fer amics per casualitat. Ella té 20 anys, és grafitera i, tot i que nascuda a Xile, ha viscut tota la vida a Molins de Rei (Barcelona). Ell en té 90 i va viure durant 60 anys al país llatinoamericà. La Conny -com tothom la coneix- es dedica al món de l'art, sobretot al muralisme. Un dia, mentre pintava un mural, el Joan li va preguntar el nom i de seguida va identificar que era un nom xilè. A partir d'aquesta trobada inesperada, la Connor va voler saber més sobre el seu país natal i sobre la vida d'aquell home, que ha desembocat en una bonica història d'amistat intergeneracional.

"Des d'aquell moment, vam forjar una amistat molt maca i de vegades vaig a dinar amb ell, hi passo estones i ell diu que soc la seva millor amiga. I a mi m'encanta", explica la  Conny, com la coneixen en el seu cercle més proper. Des del dia que es van conèixer mantenen un vincle especial carregat d'aprenentatge i vida que ha servit per donar veu a la campanya #GransLovers, una iniciativa de la Creu Roja i la Diputació de Barcelona, amb la qual, a través d'un mural de 30 metres d’alt i 40 d'ample, que es va pintar l’agost passat, es pretén sensibilitzar la població sobre la importància dels programes dedicats a la gent gran alhora que s'anima les persones a unir-se al voluntariat.

"No hi havia ningú que passés per allà i no ens mirés. Quan em vaig adonar d'això, em vaig sentir molt especial i, quan baixava de la grua i la gent em feia preguntes, a mi m'encantava. Els explicava que era un mural amb l'objectiu de visibilitzar la gent gran i sensibilitzar la gent jove per aconseguir que s'apuntessin com a voluntaris i voluntàries", afirma la Conny."M'agrada molt passar temps amb la gent gran, al cap i a la fi, ens ho han donat tot, per tant, arriba un punt, que avui per tu i demà per mi", comenta la jove grafitera. Aquesta declaració de la grafitera demostra l'aprenentatge i els llaços que es poden crear entre persones grans i joves.

Gràcies a les més de 800 persones voluntàries que treballen en programes relacionats amb la gent gran, la Creu Roja, a la demarcació de Barcelona, ha donat la mà a 6.755 persones durant el 2022, amb l'objectiu de combatre situacions de vulnerabilitat, fomentar-ne la independència i promoure la participació dels usuaris i usuàries en espais socials.

La campanya #GransLovers s'emmarca en el conveni de col·laboració entre la Creu Roja i l'Àrea d'Igualtat i Sostenibilitat Social de la Diputació de Barcelona.

Botones Donaciones

ahoraRelatedNews

Banner Home

LLEGEIX EL QUE T´INTERESSA
Subscriu-te a la nostra newsletter i descobreix un milió de petites històries.